Cestovní ruch roste, ale stále je co zlepšovat

Ve středu 26. září se zástupci našeho portálu se zájmem zúčastnili odborné konference na téma "Očekávaný vývoj a příležitosti rozvoje cestovního ruchu, který v brněnském hotelu Holiday Inn uspořádala společnost Konference Brno. Již druhý ročník této akce vysoké úrovně se vyznačoval maximálně profesionální organizací, zajímavými přednášejícími a v neposlední řadě příjemnými prostory a skutečně ukázkovým cateringem.

Téma rozvoje cestovního ruchu jako významné součásti ekonomiky České republiky je více než aktuální. Jak zaznělo ve více příspěvcích, růst tohoto odvětví - jakkoli je značný a významný - je stále menší v porovnání s růstem HDP. Zejména se tomuto tématu věnoval ekonom Ing. Stanislav Škapa, jenž hovořil i o budoucím trendu zvýšeného zájmu občanů ČR o tuzemskou dovolenou. Tuto myšlenku podpořil i Vít Jásek z firmy Sodexho Pass, který se zabýval možnými výhodami zavedení daňově odečitatelného příspěvku na dovolenou pro zaměstnance. Jak ukázal na příkladu Francie a Maďarska, tyto přístupy jsou velice úspěšné a přínosné pro zvýšení investic, podporu podnikání, regionů a měst a druhotně i větší příjmy státu. V asi nejzajímavějším projevu, který přednesl jednatel společnosti MIKI TRAVEL Prague a člen prezídia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura, vyzdvihl význam tuzemských dovolených pro Čechy jako přirozeného trendu České republiky, země přibližující se parametry zemím západní Evropy. Podle Okamury je negativní stále panující disproporce mezi Prahou, nejvýznamnější turistickou destinací a samotnými regiony, které si zaslouží větší pozornost turistů. Sám pro nastartování dynamičtějšího rozvoje spatřuje potřebu vzniku větších hotelů (s kapacitou přes 100 pokojů) v městských památkových rezervacích, nutnost, aby turisté v kraji přespali a důraz klade na vznik místních specialit. Důležitý je podle něj i rozvoj wellness lázeňství, standard vybavení a úroveň služeb zařízení i vystupování personálu. Zřejmě nezbytností je zrušení restrikcí pro průvodce. Úbytek turistů ze Západu zmínil jako trend rovněž náměstek ministra pro regionální politiku a cestovní ruch Ministerstva pro místní rozvoj Ing. Jiří Vačkář. Rezervy ve službách a pohostinnosti existují, a to nejen v oblasti lázeňství - zaznělo v příspěvku MUDr. Eduarda Bláhy, prezidenta Svazu léčebných lázní v ČR a ředitele Léčebných lázní Jáchymov. Podle něj nyní české lázeňství stojí na křižovatce - musí se rozhodnout mezi dlouhodobějšími zdravotními pobyty "továrního" charakteru s nižšími náklady a moderními, klientsky orientovanými wellness službami. Asi v pořadí druhý nejzajímavější příspěvek měl předseda představenstva TARGA Hotels Ivan Chadima. V něm zmínil patrný růst v rozlišování kvality služeb v cestovním ruchu u klientů a zdůraznil důležitost přizpůsobení se novým požadavkům. Stejně jako Tomio Okamura hovořil o potřebě regionálních specialit a gastronomických zážitků, stejně jako nových nápadů obecně. Praha se podle něj stala drahou a nerentabilní, a tak nastal čas regionů. Možnost jak přežít, spatřuje v přizpůsobení se očekáváním klientů - kvalita vzdělávání je klíčovou záležitostí. Jak uvedl Business Development Manager z firmy KPMG Travel, Ing. Tomáš Kulman, podle studie World Tourism Organization je v ČR do budoucna možný podíl cestovního ruchu na zaměstnanosti až 22 %. Proto je třeba větší podpory ze strany státní správy a pobídek pro investory. Za bariéru pro nás považuje i neznalost trhů ze strany podnikatelů a špatné trefování se do poptávky klientů. Firmy z cestovního ruchu by si podle něj také měly položit otázku, zda chtějí masového - většinového - klienta nebo budou uspokojovat náročnější bonitní klientelu. Jako velice důležitá součást oboru zazněla hned v několika příspěvcích klíčová role kvalitní infrastruktury. Význam internetových portálů a prezentací hotelů, poskytovatelů služeb i regionů vyzdvihl ing. Jiří Blažek ze společnosti iStudio, který hovořil i o trendu snižování počtu cestovních kanceláří v ČR. Závěrečný projev Ing. Škapy shrnul ve stručnosti základní současné potřeby oboru: nutnost nabízet služby na míru přívětivým personálem, přinutit hosty platit za služby, které očekávají, řešit tlak na snižování nákladů, zamyslet se nad segmentací hostů a organizovat tematické zájezdy či dovolené.

ds

Cestovní ruch roste, ale stále je co zlepšovatCestovní ruch roste, ale stále je co zlepšovatCestovní ruch roste, ale stále je co zlepšovat

Poptávky po zajištění firemních akcí

Zadejte si poptávku po realizaci vaší firemní akce, zajištění programu nebo dílčích službách - poptávka bude zaslána našim partnerským zařízením a firmám. Od těch, kteří shledají vaši poptávku jako zajímavou (termín, požadavky, atp.) poté obdržíte nabídku. Vše je službou pro Váš lepší výběr, zcela nezávaznou, kterou poskytujeme zdarma.

Chci zadat poptávku

Další články

Uspořádejte firemní akci v těsné blízkosti unikátního termálního parku Uspořádejte firemní akci v těsné blízkosti unikátního termálního parku
Včera | Pro pořádání firemního setkání či kongresu na profesionální úrovni je Olomoucký kraj ideálním místem. Průlomovou novinkou...
Czech Event Awards 2015 - Vyhlášení vítězů Czech Event Awards 2015 - Vyhlášení vítězů
6.5.2015 | Porota soutěže Czech Event Awards (CEA) na osobním rokování rozhodla o finálních vítězích v hlavních kategoriích Eventy...
Olomoucký kraj nabízí pořadatelům MICE akcí ideální podmínky Olomoucký kraj nabízí pořadatelům MICE akcí ideální podmínky
30.4.2015 | Pro pořádání firemního setkání či kongresu na maximálně profesionální úrovni je Olomoucký kraj ideálním místem. Organizátoři...
Ovoné kytice Brno Ovocné kytice Frutiko nově v Brně
28.4.2015 | Oblíbené ovocné kytice Frutiko jsou nyní k dostání i na Moravě.
Czech Event Awards 2015 Czech Event Awards 2015
23.4.2015 | Soutěž Czech Event Awards (CEA), která si klade za cíl vyhodnocovat nejlepší počiny v event marketingu, zveřejnila oficiální...
Hotel Clarion po rekonstrukci Liberecký Clarion Grandhotel Zlatý Lev představil výsledky rozsáhlé rekonstrukce, vrátil se do doby monarchie
22.4.2015 | Clarion Grandhotel Zlatý Lev, který patří do portfolia společnosti CPI Hotels, představil výsledky rozsáhlé rekonstrukce za...
Na Trend Eventu se opět rozhodovalo o nejzajímavějším produktu pro firemní akce Na Trend Eventu se opět rozhodovalo o nejzajímavějším produktu pro firemní akce
21.4.2015 | Dne 9. 4. 2015 patřilo Konferenční Centrum U Hájků odborníkům v oblasti event marketingu, odehrál se tu již 19. Trend Event....
Tokhi & the Groove Army Tokhi & the Groove Army
15.4.2015 | Bubenická show Tokhi & the Groove Army je nejnovější originální projekt, který vychází z principů brazilské samby, ale...
ScenografieKongresové centrum Babylon LiberecStrategieSivek HotelsInterbus PrahaEVENTEXPOHotel LANTERNAEvent promotion