Máte menší nebo střední firmu, pár zaměstnanců, jednu pobočku nebo síť menších prodejen, peněz nemáte nazbyt. Nebo se vám třeba i daří, ale horentní sumy za eventy nepovažujete za účelně vynaložené. Ale na druhou stranu na vztazích ve firmě vám záleží a víte, že vaši zaměstnanci nejsou žádná „netáhla“, protože to by se v malé firmě hned projevilo. Prostě jste se svými lidmi spokojen a rád byste jim to dal najevo.
Krom toho ekonomika šlape, rostou počty zákazníků, spolehlivých zaměstnanců je nedostatek. Ani není potřeba číst HR příručky, aby každý zaměstnavatel věděl, že už dávno není důležitá jen výše platu, ale i přátelská atmosféra na pracovišti. Nehledě na to, že spokojení lidé i efektivněji pracují.
Takže chcete své zaměstnance nějak ocenit, ale jak na to, aby to firmu nezruinovalo? Slova jako event manager, happiness manager, event budget jsou vám cizí a konference, trénink golfových odpalů nebo sushi party není ve vašich možnostech. Asi třeba by to vaši lidé ani neocenili. Netřeba ale hned házet flintu do žita. Vedle všech vizuálně i zážitkově velkolepých firemních akcí se dají najít i tzv. low cost akce. Nabídka je sice pevná, nelze si moc „vymýšlet“, ale vy za rozumné peníze dostanete službu bez velkých starostí a zaměstnanci společný zážitek, při kterém se poznají i z jiné než pracovní stránky. Nejsou to nijak velkolepé záležitosti, ale odpoledne strávené společně nad nějakými rébusy nebo úkoly může být vítané zpestření firemního života. Různé týmové bojovky, sportovní nebo hravé víceboje, společenské hry založené na psychologii a spolupráci nevyžadují velké náklady, a tak jejich zorganizování vás bude stát v řádu desítek tisíc.
Pokud je vám bližší spíš třeba neformální posezení se zaměstnanci, bude to také splňovat nároky na cenovou přiměřenost. Zamyslete se ale, jestli přeci jen nechcete své poděkování zaměstnancům něčím ozvláštnit. Stačí třeba společná řízená ochutnávka vín nebo likérů či objednat pokrm se zajímavou přípravou a servírováním. Nebo třeba zkuste před večerním posezením zorganizovat nějakou tematickou prohlídku ve vašem městě – podle úsloví o kovářově kobyle určitě spousta lidí nebyla třeba na radniční věži, v městském podzemí nebo v místním pivovaru či sklárně. S výběrem vám jistě poradí v místním infocentru nebo nějaká lepší hotelová restaurace.
Někdy stačí nabídnout jen něco málo navíc a vaše poděkování se pro všechny stane krásným společným zážitkem.