středa 12. dubna 2017

Jak pozvat na akci, abyste zaujali?

Inspirujte se

Každý den dostáváme bezpočet pozvánek na akce všeho druhu – od oslavy firemního výročí, po slavnostní charitativní galavečer, neformální party nebo odbornou konferenci. Pokud jste organizátorem, dejte si záležet a vytvořte takovou pozvánku, která v té záplavě jen tak snadno nezapadne.

Obálkou, nebo mailem?
Způsoby komunikace se neustále vyvíjejí. Ještě před časem jsme dostávali pozvánky poštou, dnes hlavně elektronicky, někdy dokonce prostřednictvím sociálních sítí. Přizpůsobte formu pozvání zvykům vašich hostů, ale nezapomínejte přitom na kreativitu. K hard-copy pozvánce přiložte drobný předmět, který vystihuje charakter akce, nebo své publikum oslovte prostřednictvím sociálních médií – vytvořte video pozvánku, událost na Facebooku nebo využijte sítě kontaktů na Twitteru nebo LinkedIn.

Buďte osobní
Obecná oslovení typu „vážení“ zpravidla končí nejrychleji v koši. Přitom není nic snazšího, než adresáta oslovit jménem a vzbudit tak jeho zájem o to, kdo mu píše a co mu chce. Podobný efekt vyvoláte, pokud pozvánku podepisuje skutečná osoba a ne anonymní firma nebo instituce.

Buďte exkluzivní
Vytvořte u svého publika dojem, že účast na vaší akci je prostě nezbytná. Neotřelou grafikou, skvělým textem nebo třeba humorem můžete skvěle vyzdvihnout důvody, proč se o vašem večírku bude ještě hodně dlouho mluvit… Najděte svůj „cool faktor“ a udělejte ze své akce exkluzivní společenskou událost, na kterou se zvou jen ti privilegovaní.

Buďte sví
Zapomeňte na prefabrikované šablony, do kterých jen vyplníte místo konání, datum a čas akce. Pozvánka samotná je vaší vizitkou, měla by vám mluvit z duše, být v souladu s vašimi firemními hodnotami. Teprve tak dáte jasně na srozuměnou, že je to vaše událost a bude výjimečná stejně jako péče o vaše hosty.

Pozvánka je začátek
Jistě nepochybujete o tom, že vaše akce bude velkým zážitkem. Mělo by to být patrné i z pozvánky, která napoví, co vše vás čeká na místě. Můžete hosty pozvat k virtuální prohlídce místa konání, natočte video nebo založte virtuální nástěnku pro zvané. Dejte svým hostům co nejvíce informací a důvodů k tomu, aby ideálně obratem potvrdili svou účast.

Tři fáze pozvání
Pozvěte hosty s dostatečným předstihem. Zhruba měsíc a půl před konáním akce pošlete „save the date“ oznámení, následně zašlete oficiální pozvání se všemi náležitostmi. Pozvání by mělo být adresováno zvané osobě, případně do jeho kanceláře, ale na konkrétní jméno. Kromě data, času a místa konání akce nezapomeňte na uvedení RSVP s emailem, na který budou hosté potvrzovat svou účast. U formálních akcí se hodí informovat hosty o preferovaném dress codu. Zhruba týden před akcí se znovu připomeňte, a to nepotvrzeným i potvrzeným hostům.