středa 19. února 2020

,,Člověk by se měl neustále sebevzdělávat ve svém oboru, a dvakrát tolik to platí u vývoje softwaru," říká spoluzakladatel Attendu.

Rozhovor

Přinášíme druhý ze série rozhovorů s osobnostmi eventového světa. Přečtěte si, čím se Milan Worsch, spoluzakladatel firmy Attendu momentálně zabývá, kde čerpá inspiraci a jaký má názor na eventové trendy.

Jak jste se dostal k event managementu a co předcházelo založení Attendu?
Vlastně šlo vcelku o náhodu. Otec mého společníka Marka Mensy v rámci své společnosti pravidelně pořádá akce pro své zákazníky. Řešil však dlouhodobý problém s check-iny – před vstupy se tvořily dlouhé fronty. Marek tehdy přišel s řešením, které bylo prvotní jiskrou dnešního Attendu. Do poštovních schránek hostů byly rozeslány předem vytištěné visačky, které obsahovaly QR kód. Před vstupy čekaly hostesky s jednoduchou mobilní aplikací, která QR kódy skenovala a hosty tím odbavovala. Přes jednoduchost tohoto nástroje byl rozdíl v produktivitě opravdu markantní. Na tomto „passion projektu“, tehdy ještě pod názvem SmartEvent, jsme následně začali spolupracovat. Cílem bylo jej dostat mezi event managery, kteří řešili stejný problém jako Markův otec. Zlomová pro nás však byla akce v pražském Top Hotelu, kdy jsme si společně uvědomili, jak zásadně mohou v budoucnu technologie ovlivnit celý organizační proces akcí a ve výsledku i konečný požitek hostů. Zjistili jsme, že check-iny jsou jen zlomkem toho, co event managerům bere čas a energii na denní bázi. Zanechali jsme tehdy s Markem veškerých ostatních aktivit a začali budovat to, čím je dnes Attendu. Co se týká mé minulosti, tak jsem se zabýval online marketingem, což vnímám jako skvělou průpravu pro tento projekt.

Čím se momentálně nejvíce zabýváte?
V rámci Attendu se zabývám zejména komunikací s našimi klienty a onboardingem těch nově příchozích. Starám se zejména o to, aby byly co nejvhodněji zajištěny potřeby jejich akcí. S naším týmem momentálně také optimalizujeme naše interní procesy, což je pro nás velkou výzvou tohoto roku. Každou spolupráci společně analyzujeme a hledáme vše, co jde udělat lépe nebo efektivněji – jak po stránce technologií, tak po té komunikační. Trh eventů je obrovsky různorodý, což to vše dělá o to zábavnější.

Co máte na své práci nejraději?
Nikdy neomrzí pocit z pozitivní zpětné vazby – jak na náš produkt, tak komunikaci, na které si dáváme zvláště záležet. Snažíme se organizátorům naším ­nástrojem ušetřit značné množství času, které by jinak trávili řešením rutinních úkolů. Zároveň je naším cílem vytvořit co nejvíce prostoru pro kreativitu a osobní komunikaci s hosty. To ve výsledku stojí za tím, že hosté na akci jen tak nezapomenou. Ve chvíli, kdy se to vše povede se člověku vrátí veškerá investovaná energie.

Kde čerpáte inspiraci?
Největším zdrojem inspirace jsou nám samotní klienti, kteří nás poměrně často překvapují naprosto ojedinělými požadavky. Dodnes je pro nás velikou inspirací upřímná zpětná vazba, kterou vnímáme jako základní hnací motor, který pomáhá věci posouvat vpřed. Mimo naši platformu často také experimentujeme s různými dalšími technologiemi a hledáme s klienty možnosti jejich využití. V poslední době jsme si oblíbili např. technologii NFC karet.

Kdy je možné považovat akci/zakázku za úspěšnou?
Pro nás se dělí akce na dva typy ­– prvními jsou ty, u kterých s organizátorem aktivně kooperujeme a plníme individuální požadavky. Tím druhým jsou pravidelnější akce, které si již organizátor obstarává v Attendu bez naší asistence. V prvním případě je pro nás samozřejmě základním ukazatelem spokojenost klienta, ale v neposlední řadě i samotná účast na akci. Attendu nabízí možnosti, jak s hosty komunikovat lépe a více osobně, proto je pro nás skvělé vidět, když je výsledná konverze vysoká. U druhého typu je pro nás zásadní, aby byla pro organizátora aplikace komfortním místem pro každodenní práci, což si troufnu říct, že se nám daří na výbornou.

Máte nějaké motto nebo oblíbený výrok, které vás provází vaší osobní a profesní cestou?
Jsem zastáncem toho, že by se měl člověk neustále sebevzdělávat ve svém oboru, a dvakrát tolik to platí u vývoje softwaru. Proto se snažím řídit výrokem Sokrata „Vím, že nic nevím“.

Určitě se vám už stalo, že se něco nepovedlo. Jaké největší ponaučení jste si odnesl?
Obdobím největších “fuck-upů““ jsme si prošli v našich úplných začátcích. I přes všechen, v té době pro nás nepoznaný stres, jsme daný moment s klienty aktivně komunikovali a snažili najít vhodné řešení vzniklé situace. Dobrou zprávou je, s klienty nadále úspěšně pokračujeme ve spolupráci.

Kolik akcí realizuje Attendu za rok?
Za rok 2019 se prostřednictvím Attendu zorganizovalo více než 500 soukromých akcí. Šlo jak o velké akce s účastí v tisícovkách, tak o ty menší o účasti 20 hostů. Do konce letošního roku bychom chtěli pokořit hranici 1000 akcí.

Existuje jedna rada, kterou byste dal každému event plannerovi?
Pokud se člověk odkáže na statistiky, tak patří toto povolání mezi jedno z nevíce stresujících. Stejně tak s sebou přináší mnoho velmi intenzivní radosti. Celé to můžeme přirovnat k takovému malému startu rakety. Pro zpříjemnění této jízdy bych doporučil nezapomínat na dostatek odpočinku a zároveň se obklopovat lidmi, kteří jsou v případě nesnáze připraveni podat pomocnou ruku.

Pokud byste mohl lidem doporučit jen jednu jedinou funkci Attendu, která by to byla?
Pozvánky. Attendu je v tomto kontextu extrémně užitečným nástrojem, který přináší vysokou přidanou hodnotu. Všechny hosty umí oslovit v 5. pádě, v jejich jazyce a automaticky na seznam hostů zaznamenává jejich účast nebo případnou neúčast. Organizátor zároveň může díky chytré segmentaci s různými skupinami hostů komunikovat odlišně.

Jaké trendy v současnosti vnímáte v oblasti event managementu a technologií?
Jako veliký trend vnímám téma udržitelnosti. Setkáváme se s čím dál tím větším množstvím akcí, které tento trend komponují do tématiky své události. Toto osobně vnímám velmi pozitivně. My v Attendu se tomu snažíme jít naproti a věříme, že v tom technologie do budoucna sehrají důležitou roli. Naším čerstvým produktem je eventová mobilní aplikace, která pomáhá s redukcí tiskovin na místě akce a vše důležité dává hostům na dosah ruky v digitální podobě.

Co dělá právě váš produkt speciálním?
Attendu stojí na křižovatce mezi špičkovou technologií přizpůsobenou trhu B2B akcí a individuálním přístupem našeho týmu vůči klientům. Věříme, že dobrý software zde zkrátka nestačí. Především ty mimořádné eventy si vyžadují úzkou kolaboraci a podporu. Ctíme zároveň jednoduchost, kterou je celý náš produkt protkaný. Toto jsou hodnoty, které každý den reprezentujeme.

Jsou nějaké novinky z poslední doby, které byste chtěl za Attendu zmínit?
Začátkem února spouštíme nový web, který mimo kompletně nové představení služby Attendu bude obsahovat i jednu velmi zajímavou sekci, o které se brzy dozvíte více na našem LinkedIn profilu.