V pátek 29. března 2019 proběhl festival Event Fest zaměřený na trendy a výměnu zkušeností v oblasti pořádání eventů. Byl to teprve druhý ročník této akce, ale už teď je znát, že Event Fest dokonale odpovídá na poptávku eventových profesionálů. Svědčí o tom bohatě využitá plocha 6000 m2 a návštěvnost 1300 odborníků.
Akce byla rozdělena na dvě části – Expo a Konferenci, takže si každý návštěvík našel to své. A jistě lákalo i prostředí – industriální areál Pragovky v pražských Vysočanech je zajímavý už sám o sobě svým zdařilým přerodem z opuštěných továrních hal na žádanou uměleckou a eventovou lokaci.
Event Fest je především odbornou platformou pro profesionály z oboru. Na konferenci byly zařazeny příspěvky českých i mezinárodních špiček oboru, na výstavní části bylo k vidění přes 120 prezentací poskytovatelů všech myslitelných služeb v oblasti event managementu. Ale vedle čerpání odborných znalostí a inspirace je neméně důležitou součástí Event festu také networking. „Jsme rádi, že dle ohlasů má akce smysl a že eventovou komunitu tvoří lidé, kteří se chtějí potkávat naživo. Naším cílem je, aby Event Fest i nadále rostl a ukazoval trendy, novinky a možnosti eventového businessu.“ nastínil své vize Norbert Pýcha, zakladatel projektu Event Fest.
EXPO
Na výstavní EXPO části se představilo 126 dodavatelů eventových služeb, agentur, hotelů a lokací a návštěvníci tak naživo mohli sledovat vývoj v technologiích – třeba možnosti použití rozšířené či virtuální reality, ochutnat a obdivovat novinky v cateringu, případně konzultovat potřeby svých klientů přímo se zástupci jednotlivých lokací či zážitkových agentur. V expo části také proběhla soutěž o nejlepší expozici a ač pro návštěvníky muselo být těžké vybírat favorita, vítězem se stala prezentace firmy Screen Rental, dodavatele nejnovějších prezentačních a projekčních technologií.
Vybraní vystavovatelé také měli příležitost ve veřejných vystoupeních představit svou nabídku a možnosti v jednotlivých segmentech produkce eventů. Hosté si tak mohli poslechnout prezentace o digitalizaci eventů, o využití sociálních sítí pro eventy, o únikových hrách na akcích a dalších zajímavých trendech. Prezentace vystavovatelů pro odlehčení doplnila i umělecká vystoupení. Expo částí provázel návštěvníky vždy usměvavý moderátor Karel Kašák.
O úspěchu celého konceptu Event festu svědčí i nárůst počtu vystavovatelů, který si vyžádal i změny v organizaci prezentací. „Díky velkému zájmu ze strany vystavovatelů jsme Expo část oproti prvnímu ročníku o dvě třetiny rozšířili a segmentově rozdělili pro lepší orientaci návštěvníků. Z ohlasů víme, že aktivní prezentace dodavatelů přinášejí návštěvníkům nové kontakty a inspiraci pro jejich akce.“ doplňuje project manager Event Festu Aleš Kužílek.
KONFERENCE
Druhá, konferenční část, v atraktivitě nezůstala za expo částí pozadu. Svědčí o tom jak zájem o konferenci, které se zúčastnilo 150 hostů, tak zvučná jména tuzemských i zahraničních profesionálů na programu.
Úvodního slova konference se ujali ředitelka Event Festu Kateřina Horynová a zakladatel tohoto setkání Norbert Pýcha. První blok konference se týkal eventových trendů pro rok 2019. Ty nejdůležitější představil Sjoerd Weikamp, který je majitelem a šéfredaktorem nejvíce oceňované holandské event-media platformy Eventbranche.nl. Zajímavou přednášku na téma zapojení VR a AR v event marketingu měl prezident agentury AVRAR Martin Kotek. O své zkušenosti se podělila také Radka Vondrašová, marketingová specialistka KKCG, která mluvila o eventech jako inspiraci.
Ve druhém bloku oslovila publikum svým vystoupením Beatrix Mourer, spoluzakladatelka, kreativní a umělecká ředitelka francouzské agentury Magic Garden, která popsala svůj příběh, jak s kolegy vybudovala nejkreativnější francouzskou eventovou agenturu. Eva Veisová, executive director společnosti Ipsos, nastínila spotřebitelské trendy pro rok 2019 a Andrea Faflíková hovořila o vyhodnocování efektivity eventů v rámci marketingového mixu podle svých zkušeností v LEGO Group, kde zastává pozici Senior Brand Relations & Events Manager.
Neméně zajímavý a inspirativní byl i třetí blok konference. Ten zahájila Ilaria Granato, Business Development Manager ze společnosti ADC Group, která hosty seznámila s BEA World Festivalem a představila nejlepší světové eventy. Konferenci zakončil Jan Kubinec, předseda České Eventové Asociace, který uvedl shorlistované práce Výročních cen České eventové asociace.
Moderování konference se ujal pohotový Petr Mejsnar, působící jinak jako ředitel produkce v Event Areně.
„Odborné akce zaměřené přímo na event marketing u nás chybí a je vidět, že své publikum si najdou. Je potřeba se v tomto oboru vzdělávat, inspirovat se a sdílet své zkušenosti a to i za účasti evropských eventových špiček.“ podotýká Kateřina Horynová, ředitelka Event Festu.
Další informace, fotografie a videa z akce:
www.eventfest.cz
https://www.facebook.com/eventFestPraha/