pátek 20. září 2019

Time management aneb Jak zvýšit vaši produktivitu

Inspirujte se

Být dobrý v time managementu a být organizovaný je základ k tomu, abyste uspořádali úspěšný event. Obzvlášť, jestli je na vás víc akcí najednou, mít ve věcech pořádek a nic nezapomenout je extrémně důležité. Občas to může být oříšek, ale nebojte se, my jsme tady od toho, abychom vám poradili, jak se v tom trochu zlepšit.

Co to vlastně time management je? Ve zkratce je to schopnost efektivně a produktivně využívat svůj čas, zejména ve spojení s prací.

Pojďme se podívat, jak na to:

1. Vytvořte si příjemné pracovní prostředí
To, kde pracujete, má velký vliv na kvalitu vaší práce. Neexistuje žádné všeobecné pravidlo, jak by vaše kancelář měla vypadat, utvořte si jí tedy tak, aby vám co nejvíce seděla. Obklopte se inspirujícími dekoracemi a věcmi, které vás motivují. Vyhněte se však zbytečnostem, které by vás mohli rozptylovat. Jestli vás zrovna nenapadá, jak si svoje pracovní prostředí zpříjemnit, přečtěte si tipy od Snack Nation - navrhují, ať si třeba pověsíte na zdi velká umělecká díla, prostor vyplníte jedinečným nábytkem a především ať dáváte důraz na přirozené osvětlení.

2. Upřednostňujte důležité úkoly
Než se daný den pustíte do práce, chvíli přemýšlejte, co je pro vás vlastně ten den nejdůležitější. Vytvořte si seznam, kde svoje úkoly rozdělíte podle toho, jak moc hoří. Zároveň se nebojte delegovat, když budete mít pocit, že vše, co je na vašem seznamu, nezvládnete. Prioritizování je základ úspěchu. Klaďte si otázky jako “Co se musí splnit dnes?” a “Co se může odložit na zítra?”. S tímto plánováním vám může hodně pomoci starodávná, ale stále velmi využívaná pomůcka - takzvaný Gantt Chart.

3. Ty nejnáročnější úkoly udělejte hned ráno
Vždycky se najde něco, co máme tendenci odkládat, jelikož se nám do toho jednoduše nechce. Zkuste tento zlozvyk zlomit a nejnáročnější úkoly dělejte jako první. Nejenže si je budete moct odškrtnout z vašeho to-do listu, ale splnění takového úkolu vás zanechá v dobré náladě a s pocitem, že už jste ten den něčeho dosáhli.

4. Starejte se o sebe!
Pokud se nebudete cítit dobře, nikdy neodvedete tu nejkvalitnější práci. Dostatek spánku, zdravá strava a pohyb je základ k fyzickému i psychickému zdraví, které je zase základ k pracovní pohodě a produktivitě. Můžete také třeba zavést teamové meditace, firemní masáže a nebo in-house hodiny jógy, které vám i vašim kolegům pomůžou se uvolnit.

5. Technologie vám může pomoci
Aplikací na podporu produktivity je nespočet a můžou vám výrazně ulehčit práci. Ať už si vyberete jakoukoliv, je dobré, aby ji využíval také celý váš tým. My jsme si oblíbili například Trello, Timely nebo Google Keep, což je skvělá varianta pro uživatele Googlu. A pokud potřebujete spíš něco na soustředění, vyzkoušejte pomodoro techniku s aplikacemi jako je Forest, PomoDone nebo Focus Keeper. Zmíněné aplikace vám také pomohou vyvarovat se technologickým rozptylovačům, jako jsou třeba sociální sítě. Věděli jste, že průměrný uživatel na nich stráví 142 minut denně? Zamyslete se, jak tento čas snížit a jak by vám to pomohlo se zvládání pracovních povinností.

Jestli vám ani tyto tipy nepomohli a stále máte pocit, že to sami nezvládnete, ozvěte se nám a náš tým vám poradí a pomůžeme s plánováním, přípravami i exekucí vašich akcí!

Tato webová stránka používá cookies, aby vám umožnila co nejlepší zážitek z našich stránek.