úterý 28. ledna 2020

„Zvládnout se dá všechno… když člověk věří v úspěch,“ říká ředitelka Cubex Centra Praha.

Rozhovor

Přinášíme první ze série rozhovorů s významnými osobnostmi eventového světa. Jarka Křížková je uznávaná vedoucí manažerka v oboru konferencí a kongresů s 22letou praxí.

Několik let hrála klíčovou roli v managementu předního organizátora kongresů v České republice a od roku 2016 se stará o vedení Cubex Centra Praha. Přečtěte si, co má na své práci nejraději, co pro vás právě připravuje či jak definuje úspěšnou akci.

Jak byste ve třech větách popsala Cubex?
Cubex je multifunkční prostor, který přitahuje pozornost klientů od nás, i ze zahraniční, protože je jiný. Od konkurence Cubex odlišuje nejen interiér inspirovaný kubismem, ale také naprosto ojedinělá čistota prostoru, díky které ho klienti mohou přetvářet tak, aby maximálně vynikla jejich korporátní identita nebo vizuální identita dané akce.
Možnost variabilní přeměny interiéru je podpořena multimediálním konceptem a množstvím vizuálních efektů, které znásobují emocionální působení na účastníky akcí.

Čím se momentálně nejvíce zabýváte?
Již nyní začínáme s našimi partnery (společnostmi In Catering a AV Media) připravovat letošní klientskou akci, která se uskuteční v září. V rámci ní bychom chtěli našim stávajícím i potenciálním klientům ukázat to nejzajímavější, co je v Cubexu možné realizovat.
V plném proudu jsou také přípravy na Event Fest, který se u nás bude konat v březnu.
Tento rok bychom do našich aktivit chtěli zařadit kulturní akce pro veřejnost. Neaspirujeme na to stát se dalším koncertním sálem, ale chtěli bychom nabídnout prostor pro zajímavé formáty kulturních akcí, založených na využití moderních technologií.

Co máte na své práci nejraději?
Velmi mě baví sledovat, jak se náš prostor mění podle představ a nápadů našich klientů. Náš prostor je bílý a nezastavěný interiérovými prvky, a to umožňuje ho různě přetvářet. Nedávno jsme tu měli např. akci, která celý Cubex proměnila v přírodní rezervaci, plnou rostlin, zvěře a stromů. Náš variabilní prostor společně s moderními projekčními technologiemi nabízí nekonečné možnosti pro originální řešení.

A co vás naopak nebaví?
Moc zábavné nejsou stálé drobné opravy, výmalby prostor a celkově údržba takto specifického interiéru. Je to ale určitá daň za to, že můžeme být jedineční a nabídnout klientům nadstandardní možnosti, a to se určitě vyplatí.

Kde čerpáte inspiraci?
Pokud jde o pořizování nových interiérových prvků, čerpáme samozřejmě hodně z kubismu. Ale někdy nám napovídají i naši klienti, některé akce jsou tak vizuálně atraktivní, že určité prvky nebo technologie hodláme zahrnout do plánovaného re-designu.

Kdy je možné považovat akci za úspěšnou?
Když je klient spokojený a dá to najevo. S uspokojením musím konstatovat, že takových klientů je přibližně 98 %. Náš realizační personál je velmi vstřícný a profesionální, a to klienti velmi kladně vnímají a následně hodnotí v děkovných emailech. Nejúspěšnější jsou pro nás ty akce, které se u nás pravidelně opakují.

Máte nějaké motto nebo oblíbený výrok, které vás provází vaší osobní a profesní cestou?
Věřím, že když je člověk pozitivně nastavený, tak se mu vše daří. Nerada slyším, že něco nejde, nebo že něco nezvládneme. S takovým myšlením by nemohl být úspěšný žádný manažer. To znamená, že mým mottem by mohlo být: „zvládnout se dá všechno…když člověk věří v úspěch“.

Určitě se vám už stalo, že se něco nepovedlo. Jaké největší ponaučení jste si odnesla?
Nevybavuji si nyní žádný vetší neúspěch, ale asi to bude tím, že neúspěchy nevnímám jako žádnou pohromu a moc se k nim nevracím. Každý nezdar vede k tomu, že se člověk poučí a příště udělá věci lépe. Takže i neúspěch se dá vnímat pozitivně a nemá smysl ho moc řešit, kromě snahy vytěžit z něj něco do budoucna.

Kolik akcí realizuje Cubex za rok?
Loňský rok byl první plnohodnotný rok provozu (začínali jsme naplno v září 2018) a realizovali jsme 95 akcí. Tento rok ale očekáváme nárůst, protože větší akce se plánují s delším časovým předstihem.

Jakou největší a nejzajímavější akci jste v Cubexu za poslední dobu realizovali?
Největší akce se dá těžko definovat. Jako kritérium můžeme vnímat počet osob, což ale vůbec nemusí znamenat největší akci z hlediska dosaženého obratu. Míváme tu akce pro např. 150 osob, ale obrat takové akce může být i 1–2 mil. Kč. Je to dáno tím, že náš prostor vybízí k vizuálně nadstandardním a finančně náročnějším řešením. Atraktivní akce jsou často u klientů z oblasti informačních technologií a z automobilového průmyslu (díky možnosti zde vystavovat automobily) a z hlediska obratu samozřejmě vícedenní kongresy.
Zajímavých akcí tu bylo mnoho. Doporučuji shlédnout naši fotogalerii na webových stránkách, tam si každý vybere dle svého vkusu.

Existuje jedna rada, kterou byste dala každému event plannerovi ve věci pronájmu prostor a služeb?
Pracovala jsem mnoho let ve firmě, kde byl event management na vysoké úrovni. Nyní vidím práci event manažerů z druhé strany a jsem překvapená, jaké jsou rozdíly v kvalitě a úrovni jejich práce. Tím chci říct, že některým firmám v této branži bych si netroufala radit nic, protože jsou to opravdu profesionálové, myslí na každý detail a pečlivě plánují. Některým bych ale poradila, aby věnovali vetší pozornost a pečlivost získání vstupních informací, než vypracují nabídku pro klienta. Samozřejmostí by měly být site-visits, a to nejdříve bez klienta a následně pak s klientem. Důležité je věnovat pozornost podmínkám ve smlouvě a také informacím v cenové nabídce. To se bohužel někdy neděje a pak dochází k nepříjemnostem, kdy se ukáže navržené řešení jako problematické ať už z důvodů provozních (např. požární regulace) nebo z důvodu nesprávného nastavení rozpočtu.
Jaké trendy v současnosti vnímáte v oblasti pronájmu prostor a služeb?
Tuzemský trh se v posledních letech rozrůstá o mnoho zajímavých prostor. To s sebou samozřejmě nese konkurenční boj a tlak na ceny. Zároveň vnímáme tlak na vysokou úroveň služeb a poptávku po atraktivním prostředí. Ceny pronájmů klesají, ale rostou ceny služeb. Náš business je postavený na službách a je tedy velmi ovlivněn situací na trhu práce. V této době je tak stále náročnější najít a udržet si kvalitní personál. To se zatím v Cubexu naštěstí daří.

Co dělá právě Cubex speciálním?
Chtěli jsme klientům nabídnout něco jedinečného, pro konferenční interiéry netradičního a zároveň typického pro Prahu nebo Českou republiku. Idea kubistické parafráze se tedy nabízela jako specifikum pražské architektury výjimečné v celosvětovém měřítku, které zaujme a jasně odliší obdobné prostory svou jedinečností. Naší velkou výhodou je také již zmíněná variabilita a čistota prostoru podpořená vizuálními efekty a moderními technologiemi, což umožňuje zcela proměnit interiér podle přání klientů. Našimi unikátními technologickými přednostmi jsou možnost 360° projekce v sále, 102 m2 velká projekční plocha Media Wall ve foyer, nebo náš koncept variabilního barevného osvětlení v sálech a na chodbách, se kterým si klient může doladit celkový vizuální efekt akce. Významným benefitem pro naše klienty je také naprosto nadstandardní kapacita internetového připojení až 10 Gb/s.
Také bych ráda zmínila, že sídlíme v budově, která je držitelem certifikátu LEED Platinum. Tato certifikace je zárukou efektivního a úsporného nakládání s energiemi a s vodou, což je věc, která se v dnešní době stále více cení. V Cubexu se například splachuje dešťovou vodou.

Jsou nějaké novinky z poslední doby, které byste chtěla za Cubex zmínit?
Nedávno jsme se rozhodli Cubex oživit květinovou výzdobou. Ne všechna centra si živé rostliny mohou dovolit, protože nemají denní světlo. Cubex ho má dostatek, a to je určitě jeho další velká přednost. Musím říct, že zejména díky kubisticky tvarovaným velkým květináčům vypadá výzdoba skvěle. V příštích dnech budeme dovybavovat Cubex novou audiovizuální technikou, čímž rozšíříme a zlevníme naši nabídku služeb. Do budoucna chystáme další inovace a změny, protože chceme, aby byl Cubex pro své klienty stále atraktivním místem pro jejich akce.