pondělí 3. února 2020

5 konferenčních trendů pro rok 2020

Inspirujte se

Eventové odvětví se neustále vyvíjí a mění, proto klíčem k úspěchu je znalost nejnovější trendů v této oblasti. S novým rokem přichází mnoho trendů (nových ale i přetrvávajících), které ovlivní to, jak organizovat akce. Pojďme se na ně podívat!

Udržitelnost aneb nový standard
V minulých letech se udržitelnost a “zelenost” eventů ukázala jako velmi významný trend a ani v roce 2020 to nebude jinak. Udržitelnost se stává samozřejmostí a bude automaticky očekávána jak hosty, tak klienty. V roce 2019 jsme zažili velký rozruch kolem snižování spotřeby jednorázových plastů, v roce 2020 se trend udržitelnosti posune k omezování plýtvání potravinami.

Mindfulness & JOMO
To, pro co v Čechách ještě nemáme slovo – mindfulness – žít v momentu, vědomě, přítomně. Ano, to bude další trend v konferencích pro rok 2020. JOMO (Joy of Missing Out) se stává víc a víc populární, jelikož po přesycení informacemi lidé hledají způsob, jak neustálému přívalu novinek uniknout. Co to znamená pro konference? Účastníci budou čím dál tím více vyhledávat chill-out zóny, tiché prostory nebo dokonce i takzvané NO-WIFI prostory, kde si budou moct odpočinout a vstřebat nové informace. Můžete také na vaší příští konferenci do programu zahrnout meditační pauzu, která účastníkům pomůže jak s mindfulness, tak jim i dopřeje trochu toho JOMO.

Immersive Experiences
V poslední dekádě konference byly skutečně pasivními eventy. Školní nebo divadelní uspořádání sezení, poslouchání dlouhých přednášek, nulové zapojení publika. Se zvyšujícím se procentem mileniálů na konferencích tomu ale odzvonilo. Pokud vaše akce v roce 2020 nebude nabízet pohlcující a jedinečné zážitky (takzvaně “sharable”) a velké zapojení do děje, mezi účastníky pravděpodobně neuspěje. Pokud přemýšlíte, jak účastníky aktivně zapojit, přečtěte si tento článek.

Nový styl networkingu
Součástí téměř všech konferencí jsou chvíle pro networking. Obvykle jsou tyto momenty velice formální a profesionální, nicméně éra mileniálů si opět žádá o změnu. Místo tradičních networkingových aktivit si mileniálové žádají netradiční zážitky s uvolněnou atmosférou. Novinou je například in-flight networking, během kterého mají účastníci příležitost navazovat nové vztahy již při cestě na konferenci. Toto spojení vyplňuje jinak dost často promarněný čas a zároveň vnáší novou atmosféru do jinak ohraného networkingu.

Zdravý catering a nealkoholické drinky
S přívalem informací o stravě a o tom, jaký dopad mají určité pokrmy na planetu, přichází nové trendy i ohledně cateringu. Účastníci budou vyžadovat více zdravých alternativ, které jsou připraveny z lokálních surovin a organizátoři by si také měli dát větší pozor na různé diety – vegetariánské a bezlepkové občerstvení by mělo být na akcích samozřejmostí. Konzumace alkoholu je také na ústupu, bude tedy potřeba vymyslet nový způsob, jak udržet účastníky na večerních akcích co nejdéle. Co třeba skrze signature mocktaily?